سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را نادانى میانگارید ، و یقین خویش را گمان مپندارید ، و چون دانستید دست به کار آرید ، و چون یقین کردید پاى پیش گذارید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :0
کل بازدید :32604
تعداد کل یاداشته ها : 52
103/2/29
3:0 ع

 

شاید برای شما هم جالب باشه که بدونین چرا ما ایرانیها، به پاپ کرن میگیم چس فیل؟!

چون این خوراکی خوشمزه نه به فیل ربط داره نه به …!!

اولین مدل پاپ کرن که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به اسم

چسترفیلد (Chesterfield)

و چون ما ایرانیها لهجه داریم در حد تیم ملی، این رو ساده سازی کردیم و گفتیم چس فیل!

شناختن محصولات مختلف به اسم اولین برند، توی ایران خیلی عادیه. مثل:

آدامس، تافت، تاید، ریکا، وایتکس، ماتیک، کلینکس، و …

حالا شما میتونین با خیال راحت این خوراکی رو بخورین و نگران چیزی نباشین

هرچی هم دوست دارین صداش کنین:

پاپ کرن، چس فیل، چسترفیلد، ذرت بو داده، گل بلال، یا هر چیز دیگه

 

چس فیل


  
  

مردی به پدر همسرش گفت :عده زیادی‌ شما را به خاطر زندگی زناشوئی موفقی که دارید تحسین می‌کنند. ممکن است راز این موفقیت را به من بگوئید؟

پدر با لبخندی پاسخ داد: هرگز همسرت را به خاطر کوتاهی‌هایش یا اشتباهی که کرده مورد انتقاد قرار نده. همواره این فکر را در یاد داشته باش که او به خاطرکوتاهی‌ها و نقاط ضعفی که دارد نتوانسته شوهری بهتر از تو پیدا کند !

آغوش خانواده


  
  

بازیگری که در جشنواره 24 فیلم فجر چهره ای ناآشنا بود .از بازیگران موفق کانون سینما گران جوان (ورودی سال 1382) که بلافاصله پس از پایان دوره آموزشی خود مشغول به کار در عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد.نیوشا بواسطه استعداد و توانایی و تلاش مستمر خود توانست در مدت کوتاهی در فیلم های سینمایی بزرگی در نقش اول کار کند.

نیوشا ضیغمی فارغ التحصیل رشته روانشناسی و متولد 18 تیر سال 1359 تازگی ها نامزد کرده که همسرش در کار هنری فعالیت ندارد و از قهرمانان ورزش رزمی است. در دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال «در چشم باد»مسعو جعفری جوازانی در سال 1382 کار حرفه ای را آغاز کرد.

یک سال بعد با بازی در فیلم«تر دست»محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت تا این باعث شد که سجادی نام اورا در کنار بازیگرهای مورد علاقه اش قرار دهد.بعد از تجربه «تردست » محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم «شوریده» در اواخر سال 1383 انتخاب کرد.

نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم «شوریده » گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره 24 فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند.که خودش گوشه ایی از موفقیتش را بازی در فیلم «شوریده» و همکار اش با محمدعلی سجادی می داند.

«مواجهه » که در جشنواره 24 فیلم فجر هم حضور داشت باعث شد تا داوران جشنواره نگاه حرفه ایی روی نیوشا داشته باشند و او را جز بازیگران حرفه ایی قرار دهند.

«اخراجی ها » بدلیل حضور بازیگران بزرگ خانه درس بزرگی برای نیوشا ضیغمی بود.که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را با بازی در فیلم مسعود ده نمکی یدک می کشد.

نیوشا ضیغمی در سال 1385 بازی خود رادر «پارک وی » به اتمام رساند. «پارک وی » مطمئنا یکی از کارهای ارزشمند او ست به خاطر کار کردن با کارگردان بزرگی همچون فریدون جیرانی.اما نیوشا زیاد در بازی در این فیلم راضی نیست چون در زمان منتاژ فیلم سکانس های خوب نیوشا را خذف کر ده بودند.

اما در جشنواره 25 فیلم فجر هم حضور خوبی داشت با سه فیلم «پارک وی » «اخراجی ها » و «گناه من» که در این فیلم با حمید گودرزی همبازی بوده است که در این میان کار ده نمکی یعنی «اخراجی ها» با استقبال مردم روبرو شد ودر ایام عید در حال اکران است که در آن فیلم که تنها فیلم اکران شده از اوست حضور درخشانی داشته است و از نظر خیلی از سینماگران آینده روشنی در انتظار اوست.

 

نیوشا ضیغمی

 

عکس

 

رخ


  
  

چه راهکاری انتخاب کنم تا حامله شوم؟

تخمک گذاری چیست؟
تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بطور طبیعی بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان شما به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و درونِ لوله های فالوپ، به طرف رحم حرکت می کند. اینکه در هر بار، کدام تخمدان یک تخمک آزاد می کند، نسبتا نامشخص است. آنچه مشخص است این است که وظیفه تخمک گذاری در سیکلهای قاعدگی به صورت منظم و یکی در میان، بین تخمدانها تقسیم نمی شود.

چگونه زمان بیشترین باروری، با تخمک گذاری مشخص می شود؟
برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید، باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا 24 ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرمها می توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی تواند بیشتر از 24ساعت پس از تخمک گذاری به حیات خود ادامه دهد مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

اگر در حوالی زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می یابد و شما می توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما همراه است: در زوجهای معمولی که می توانند به صورت طبیعی بچه دار شوند، در هر دوره 20% احتمال بارداری وجود دارد. حدودا 85% از خانمهایی که بدون استفاده از یکی از روشهای جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می شوند. شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

همچنین شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک گذاری، از بارداری جلوگیری کنید. البته توجه داشته باشید که این روش، بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

چگونه می توانم زمان تخمک گذاری و حداکثر آمادگی برای بارداری را تشخیص دهم؟
زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می شود در نظر بگیرید، سپس 12 تا 16 روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانمهایی که یک دوره کامل آنها28 روز طول می کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می کشد.

با این حال، بهترین روش برای تعیین زمانی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و روش تشخیص نشانه های تخمک گذاری را فرا بگیرید.

تغییر در ترشحات دهانه رحم: هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا کرده و بافت آنها نیز تغییر می کند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. هنگامی که این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداکثر می رسد. به نظر بسیاری از خانمها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است.

این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند، اما در زمان اوج توانایی باردار شدن در شما، این ترشحات به اسپرم اجازه می دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله های فالوپ حرکت کنند تا با تخمک شما برخورد نمایند.

افزایش دمای بدن: پس از تخمک گذاری، دمای بدن شما ممکن است بین 0.4 تا 1.0درجه افزایش پیدا کند. شما این تغییر را احساس نخواهید کرد، اما می توانید با استفاده از یک دماسنج، “دمای پایه بدن” یا BBT خود را اندازه گیری کنید.

دمای پایه بدن یعنی دمای بدن در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، پیش از آنکه هرگونه فعالیتی انجام دهید. این افزایش دما بیانگر آن است که تخمک گذاری در بدن شما انجام شده است، زیرا آزاد شدن یک تخمک منجر به تحریک و افزایش تولید هورمون پروژسترون می گردد، که دمای بدن را افزایش می دهد.

زمان حداکثر توانایی شما برای باردار شدن، دو تا سه روز پیش از این است که دمای بدن شما افزایش پیدا کند. برخی از متخصصان بر این باورند که ?? تا ?? ساعت پس از مشاهده اولیه افزایش دما نیز شما شانس باردار شدن را دارید، اما اکثر آنها اذعان می کنند که این زمان برای حامله شدن خیلی دیر است.

پس از تخمک گذاری، یک تا دو روز طول می کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر 24 ساعت می تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می کند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده است،.

به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند که دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقا زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود، آمیزش داشته باشید.

درد در ناحیه پایین شکم: حدودا 20% از خانمها می توانند تخمک گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند، که نشانه های آن می تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن های شدید و ناگهانی باشد. این حالت، که به آن میتل اشمرز ی mittelschmerz گفته می شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

 

زن حامله


90/2/12::: 9:10 ص
نظر()
  
  

لیونل آندرس مسی فوتبالیست آرژانتینی و عضو تیم بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است. او شماره 10تیم بارسلونا که متعلق به بازیکن اسبق این تیم و تیم ملی برزیل رونالدینیو بود را از آن خود کرده‌است و شماره 10 تیم ملی آرژانتین که زمانی بر تن مارادونا بوده‌است را نیز بدست آورده‌است. شیوه? بازی و توانایی هایش باعث شده است که وی با مارادونا مقایسه شود، خود مارادونا مسی را جانشین خود می داند.جالب اینجاست که او توانسته است دو گل به یاد ماندنی مارادونا به تیم ملی انگلیس را به نوعی تکرار کند البته در دو بازی مختلف آن هم در مسابقات باشگا ههای اسپانیا. وی با زدن 8 گل در لیگ قهرمانان اروپا معتبر ترین جام باشگاهی جهان و تاثیر گذاری مستقیم در دستیابی تیم فوتبال بارسلونا به شش جام معتبر در یک فصل (لیگ قهرمانان اروپا، لالیگای اسپانیا، کوپا دل ری اسپانیا، سوپر جام اسپانیا، سوپر جام اروپا و جام باشگاههای جهان)

 

مسی


  
  

 

مـحـمـدرضــا گــلــزار  ساکن محله اندیشـــه می باشد .  

 یک برادر کوچکتر و یک خواهر و برادر بزرگتردارد .  

 مجرد و  فارغ الاتحصیل رشته مهند سی مکانیک است .

  در زمینهای  موسیقی و سینما و تبلیغات فعایت می کند .

 به  ورزشهای والیبال , اسکی , شنا  علاقه دارد و در حال حاضر کاپیتان تیم والیبال هنرمندان می باشد .

 گیتاریست سابق گروه آریان بود ه  و در نواختن  گیتار ,  ارگ ,  پرکاشن مهارت دارد .

 از سوابق سینمایی می توان فیلـمهــای  ( سـام و نرگــس) , ( زمـانـه) , ( شــام آخــر) , ( بالای شهر و پایین شهر) , (چــشمان ســیاه) ,  ( بوتیک)

 ( زهره عـسـل) , (  کـــــمـا )  و( ســیزده گــربــه روی شــیـروانــی )  را نـام بـرد .

کاریکاتور

 

 


  
  

جام جم آنلاین: منابع افغان اعلام کردند: رهبر القاعده در دسامبر سال 2007 در پی بیماری کلیه در کوههای تورابورا در افغانستان جان باخته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه عربستانی الوطن، منابع آگاه افغان اظهار داشتند: اسامه بن لادن، رهبر تشکیلات القاعده که از سال 2004 با یک کلیه به سر می‌برد، اواخر دسامبر 2007 در شرق افغانستان مرد.

مرگ بن‌لادن در افغانستان


این منابع اعلام کردند: آمریکا از مرگ بن لادن آگاه است، از این رو کارشناسانی آمریکایی، فیلم‌ها و نوارهای صوتی از وی آماده و با هدف دستیابی به اهداف ویژه خود در منطقه منتشر می‌کنند.

این منابع جزئیاتی بیشتر در این خصوص بیان نداشتند.

لئون پانتا، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، یکشنبه گذشته گفته بود: سالها است که آمریکایی‌ها اطلات خوبی درباره مکان حضور بن لادن ندارند. هرچند معتقدند وی در پاکستان به سر می‌برد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نیز به نقل از یک مقام ارشد دستگاه اطلاعاتی آمریکا نوشت: نشانه‌های فراوانی درباره مرگ اسامه بن‌ لادن وجود دارد.

دو مقام مسوول، یکی در دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و دیگری از آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) آمریکا بر نبود اطلاعات در این باره تاکید و اشاره کردند: نشانه‌های فراوانی مبنی بر احتمال مرگ رهبر القاعده وجود دارد.

این دو مسئول که خواستند نامشان فاش نشود، برای نخستین بار از دستگیری گروهی از نیروهای امنیتی شخصی بن لادن خبر دادند که در پایگاه گوانتانامو در کوبا به سر می‌برند و از آنان بازجویی می‌شود.

یک مقام مسئول در سازمان سیا نیز با اشاره به عدم صدور هرگونه فتوی از سوی بن لادن یا عدم حضورش در رسانه‌ها، اعلام کرد: هیچ مانعی برای ضبط نوار ویدئویی از سوی وی وجود ندارد و این امری شگفت آور است. می‌توان فکر کرد وی مایل است خود را به عنوان یک مسوول و اینکه در قید حیات است به ما و جهان نشان دهد و این کار را نمی‌کند؟ با این حال سخنگوی وی گفته بن لادن به زودی خود را نشان خواهد داد و ما منتظر هستیم.


  
  

 

به یاری تصویرسازی‌های هالیوود، رومانی را به عنوان سرزمین دراکولای خون‌آشام می‌شناسیم. اما در این سرزمین چیزهای عجیب دیگری هم یافت می‌شوند. یکی از این چیزهای عجیب سنگ‌هایی هستند که به نظر می‌رسند خود به خود رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند!

شاید اگر هالیوود و نویسندگانی به استفان کینگ، از وجود این سنگ‌های عجیب مطلع می‌بودند، در آثارشان، از آنها هم استفاده می‌کردند.

کافی است به دهکده‌ای در جنوب رومانی مرکزی بروید تا شاهد این پدیده‌های عجیب باشید. تا قبل از بارش باران همه چیز طبیعی است، ‌اما بعد از بارش‌های سنگین اوضاع متفاوت می‌شود: سنگ‌ها شروع به رشد کردن می‌کنند و اشکال عجیب و غریبی به خود می‌گیرند.

این سنگ‌ها موسوم به Trovant هستند، آنها هسته‌ای سنگی و پوسته‌ای شنی دارند، مرطوب شدن آنها باعث انبساط پوسته شنی آنها می‌شود و از آنجا که این انبساط، متقارن نیست، این سنگ‌ها شکل‌های مختلفی پیدا می‌کنند.

در سال 2006، در دهکده Costesti، موزه‌ای از این سنگ‌ها بر پا شد.

سنگ عجیب


90/2/11::: 9:15 ص
نظر()
  
  

 

«علی عطشانی»، کارگردان فیلم سینمایی شش نفر زیر باران، در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: فیلم سینمایی شش نفر زیر باران، برای اکران عمومی 10 دقیقه کوتاه می شود که این تدوین مجدد ربطی به مسائل سیاسی ندارد وی ادامه داد: این تدوین با مذاکراتی که پس از اکران فیلم در کاخ جشنواره با خبرنگاران و منتقدان انجام شد صورت گرفت « شش نفر زیر باران» فیلمی کاملا اجتماعی است و مضمون آن سیاسی نیست عطشانی با اشاره به زمان اکران فیلم بیان کرد: با توجه به معضلاتی که در زمینه اکران در سینمای ایران وجود دارد، تا دو ماه آینده برای اکران اقدامی نمی کنم و باید منتظر اکران « شش نفر زیر باران» در دو ماه آینده باشیم گفتنی است آخرین ساخته علی عطشانی در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فجر به نمایش درآمد در این فیلم بازیگرانی چون : محمدرضا گلزار,آناهیتا نعمتی,آتیلا پسیانی,سارا خوئینی ها و با حضور نیکی کریمی,خاطره حاتمی,مهران رجبی و گوهر خیراندیش و.. ایفای نقش کرده اند در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: در پی سرقت از یک جواهر فروشی محمدرضا گلزار ستاره سینما گروگان گرفته می شود و...

گلزار


  
  
   1   2      >